۵ نکته غذایی برای افزایش درخشش پوست و کاهش جوش های آکنه

درخشش پوست و کاهش جوش های آکنه

«شما همان چیزی هستید که می خورید»، این جمله معروفی است که بسیاری از ما می دانیم. نحوه غذا خوردن و آنچه می خورید از درون به بیرون روی پوست شما تأثیر می گذارد. این برای شما بسیار مهم است که آنچه را که روزانه می خورید را درک کنید و مسئولیت آن را بر عهده بگیرید تا پوستی سالم تر و درخشان تر داشته باشید.

در اینجا لیستی از غذاهای شگفت انگیزی که ممکن است بخواهید برای تقویت درخشش و کاهش جوش های آکنه روی پوست خود مصرف کنید، آورده شده است.

۱. آب – بدن و پوست خود را آبرسانی کنید

بدن ما از ۵۰ تا ۷۵ درصد آب تشکیل شده است، به همین دلیل مهم ترین قانون برای ما نوشیدن آب کافی است تا بدن خود را هیدراته کرده و در دفع سموم به ما کمک کند. علاوه بر حفظ بدنی سالم، نوشیدن مقدار زیادی آب، پوست شما را مرطوب نگه می دارد، خطوط ریز یا چین و چروک ها را کمتر دیده می شود، در حالی که جریان خون را بهبود می بخشد و پوستی نرم و روشن تر به شما می دهد.

۲. میوه ها و سبزیجات – محافظت در برابر رادیکال های آزاد و پیری پوست

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و کاروتنوئیدهای موجود در میوه ها و سبزیجات را برای محافظت از سلول های سالم خود در برابر رادیکال های آزاد که می توانند آسیب زیادی ایجاد کنند، اضافه کنید.

۳. ویتامین C – کاهش آسیب خورشید

نور خورشید می تواند اثرات نامطلوبی بر روی پوست ما داشته باشد و داشتن ویتامین C کافی می تواند محافظت بیشتری را به پوست شما بدهد. ویتامین C دارای سطح آنتی اکسیدانی بالایی است و توانایی کاهش آسیب های ناشی از نور خورشید را دارد و در عین حال پوست شما را سفت می کند.

۴. آجیل، دانه ها و روغن – کاهش التهاب

وقتی آجیل، دانه‌ها، زیتون و روغن‌های گیاهی بیشتری مصرف می‌کنید، به پوست خود کمک می‌کنید با آسیب‌های ناشی از نور خورشید مبارزه کرده و التهاب را با خواص ویتامین E کاهش دهید. مبارزه با رادیکال های آزاد به جلوگیری از علائم پیری کمک می کند و شما به سادگی می توانید این کار را با تغذیه صحیح انجام دهید!

۵. چربی های خوب – کاهش خشکی و آکنه

همه چربی ها بد نیستند. غذاهای خوب مانند ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، زیتون، روغن کانولا و بذر کتان را بخورید. اینها حاوی امگا ۳ و ۶ هستند که چربی های خوبی هستند که سد چربی طبیعی پوست شما را تشکیل می دهند. افزایش مقدار چربی های خوب در رژیم غذایی به کاهش خشکی و آکنه کمک می کند و پوست شما را به طور طبیعی صاف تر و جوان تر می کند.

هر چه بهتر غذا بخورید، کل بدنتان بهتر عمل می کند! این به شما پوستی سالم تر، روشن تر و نرم تر می دهد. تغذیه سالم و خوب غذا خوردن یک انتخاب سبک زندگی است، تمام تلاش خود را بکنید تا غذاهای توصیه شده فوق را افزایش دهید و پوست سالم را از درون ارتقا دهید.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *