خواص تخمه هندوانه چه مواردی می باشد؟

خواص تخمه هندوانه چه مواردی می باشد؟

۵ تا از بهترین بهترین فواید تخم هندوانه

حتما اتفاق افتاده است  که موقع خوردن هندوانه متوجه دانه های  رو اعصاب انها شده باشید. حتی اغلب اوقات افرادی هستند که علاقه ای ب خوردن این دانه های ارزشمند ندارند و ان هارا از دهان بیرون میاندازند . اما ارزش غذایی تخم هندوانه ممکن است شما را خلاف این موضوع متقاعد کند. ما در اینجا تخم هندوانه رابه بهترین قیمت و کیفیت عرضه میکنیم. دانه های هندوانه کالری کمی دارند و مواد مغذی زیادی دارند. وقتی برشته می شوند، ترد هستند و به راحتی می توانند جای سایر میان وعده های ناسالم را بگیرند.

۱. کم کالری

یک اونس از دانه هندوانه حاوی تقریباً ۱۵۸ کالری منبع معتبر است. این مقدار خیلی کمتر از یک اونس چیپس سیب زمینی Lay’s (160 کالری) نیست، اما بیایید نگاهی به آنچه که یک اونس را تشکیل می دهد بیندازیم.

یک مشت بزرگ تخمه هندوانه حدود ۴ گرم وزن دارد و فقط ۲۳ کالری دارد. خیلی کمتر از یک کیسه چیپس!

۲. منیزیم

یکی از چندین ماده معدنی موجود در تخمه هندوانه منیزیم است. در یک وعده ۴ گرمی، ۲۱ میلی گرم منیزیم دریافت خواهید کرد که ۵ درصد ارزش روزانه است.

اجیل فروشی گلچین به بزرگسالان توصیه می کند روزانه ۴۲۰ میلی گرم از این ماده معدنی را دریافت کنند. منیزیم برای بسیاری از عملکردهای متابولیک بدن ضروری است. همچنین برای حفظ عملکرد عصب و عضله و همچنین ایمنی، سلامت قلب و استخوان لازم است.

۳. آهن

یک مشت دانه هندوانه حاوی حدود ۰.۲۹ میلی گرم آهن یا حدود ۱.۶ درصد از ارزش روزانه است. ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما NIH فقط به بزرگسالان توصیه می کند ۱۸ میلی گرم در روز مصرف کنند.

آهن جزء مهمی از هموگلوبین است که اکسیژن را از طریق بدن حمل می کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا کالری ها را به انرژی تبدیل کند.

اما دانه‌های هندوانه حاوی فیتات هستند که جذب آهن را کاهش داده و ارزش غذایی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

۴. چربی های “خوب”.

دانه های هندوانه منبع خوبی از اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند – یک مشت بزرگ (۴ گرم) به ترتیب ۰.۳ و ۱.۱ گرم را تامین می کند.

به گفته منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا، این چربی ها برای محافظت در برابر حمله قلبی و سکته مغزی و کاهش سطح کلسترول “بد” در خون مفید هستند.

۵. روی

دانه های هندوانه نیز منبع خوبی از روی هستند. آنها حدود ۲۶ درصد از ارزش روزانه را در یک اونس یا ۴ درصد DV را در یک مشت بزرگ (۴ گرم) فراهم می کنند.

روی یک ماده مغذی مهم است که برای سیستم ایمنی ضروری است. همچنین برای:

سیستم گوارشی و عصبی بدن رشد مجدد و تقسیم سلولی حس چشایی و بویایی شما با این حال، درست مانند آهن، فیتات ها جذب روی را کاهش می دهند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *