مربای پسته سه دستور العمل منحصر به فرد + نکات مفید برای تهیه

مربا--پسته-سه-دستور-العمل-منحصر-به-فرد-+-نکات-مف-د-برا--ته-ه

 مربای پسته در ایران به صورت تجاری به فروش نمی رسد. بنابراین بسیاری از ایرانیان در اواخر تابستان که فصل پسته تازه است آن را در خانه تهیه می کنند. مربای پسته یک غذای سنتی ایرانی است. اگرچه مربای پوست پسته طعم خاص خود را از دست می دهد، اما بافت خاص خود را حفظ می کند و طعم زعفران، هل سبز و گلاب را دارد. می توانید این مربا را با مواد دیگری نیز تهیه کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

شما میتوانید برای خرید پسته به سایت آجیل فروشی اینترنتی گلچین مراجعه کنید.

دستور اصلی مربای پسته:

عناصر شکر: ۵۰۰ گرم هل سبز: ۳ تا ۴ عدد پوست پسته: ۲۵۰-۳۰۰ گرم لیموترش متوسط: ۱ پسته کوبیده یا خرد شده: یک و نیم فنجان گلاب: یک و نیم پیمانه زعفران کوبیده: ۱/۸ قاشق چایخوری (اختیاری) آب: ۲ فنجان

دستور العمل:

۱.  پوست پسته های تازه را جدا کرده و خوب بشویید و به مدت سه تا چهار ساعت در آب سرد خیس کنید.

۲.  برای پاک کردن پوست پسته ایرانی، دو لیتر آب را در یک قابلمه متوسط بجوشانید و پسته ها را اضافه کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید.

۳.  پس از جوش آمدن، پسته ها را آبکش کرده و با آب سرد آبکشی کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که پوست پسته دیگر مزه تلخی نداشته باشد، معمولاً دو بار.

۴.  شکر، آب، گلاب، زعفران کوبیده و هل را در قابلمه ای بریزید و سپس مربای خود را روی حرارت متوسط بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید.

۵.  پوست پسته ها را با هم مخلوط کنید، سپس بگذارید یک ساعت و نیم تا دو ساعت روی حرارت ملایم بجوشد و گهگاه هم بزنید تا مربا به غلظت برسد. قبل از سرو مربای خود را با مقداری آبلیمو و پسته (چه کامل یا خرد شده) مخلوط کنید.

ماندگاری مربای پسته چقدر است؟

این مربا اگر در انبار سرد نگهداری شود تا شش ماه ماندگاری دارد. در انبار باز نشده نگه دارید؛ پس از باز شدن، ظرف یک ماه استفاده کنید.

ایده های سرو مربا پسته + چه مقدار سرو می شود؟

باید برای دو شیشه استاندارد با استفاده از این دستور پسته کافی باشد.

از طعم تابستان در هر زمان از سال با پخش کردن آن روی نان تست یا اسکون یا حتی بهتر از آن با ریختن آن روی مقداری ماست ساده یا بستنی لذت ببرید. با کره هم عالیه بشقاب پنیر یا آنتی پاستی خود را با یک کاسه کوچک مربای پسته شیرین کنید. مربای پسته مکمل بسیاری از غذاهای آسیایی است.

مربای پسته چه زمانی بد می شود و چرا؟

مربائی که بعد از نگهداری کپک می زند، احتمالاً به دلیل آب زیاد، شربت رقیق یا قند کم است. در این صورت مربای پسته را روی اجاق برگردانید و با مقداری شکر اضافه دوباره بجوشانید. اکنون، بیایید به دو جایگزین دیگر نگاه کنیم

دستور مربای پسته با گردو

  • عناصر

. پسته تازه: ۱ کیلوگرم . شکر: ۵۰۰-۱ کیلوگرم (بستگی به مقداری که می خواهید درست کنید) . وانیل . هل . آبلیمو: ۱ قاشق . اسانس لیمو نصف . گلاب (اختیاری)

دستور العمل

.  پوسته سبز بیرونی پسته را جدا کنید. .  ظرفی را پر از آب کنید و پوست ها را در آن قرار دهید. .  با تعویض آب می توانیم طعم تلخ را از بین ببریم. .  اگر زمان بسیار مهم است، می توانید آن را سه بار قبل از تعویض صافی بجوشانید، یعنی برای بار پنجم آن را بجوشانید. .  شکر را در سه لیوان آب بریزید و بگذارید تا بجوشد. .  حالا با پوست پسته مخلوط کنید. .  وانیل یا هل را داخل آن بریزید، نصف لیمو را فشار دهید یا کمی فلفل آسیاب شده روی آن بپاشید. من هم از آب لیمو و هم از لیموهای واقعی استفاده کردم. .  گلاب را فراموش نکنید! (اختیاری) .  در مراحل آخر که مدتی باقی مانده تا مربا به قوام خود برسد، پسته ها را اضافه کنید و بعد از چند جوش شعله را خاموش کنید. اکنون، آماده استفاده است. اما چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *