فواید پسته در دوران بارداری

عفونت ادراری در دوران بارداری

در دوران بارداری، مادر باردار به رژیم غذایی خود بسیار توجه می کند، مصرف میوه ها، سبزیجات و پروتئین ها، تغذیه فراوان و متنوع را افزایش می دهد. آجیل در اینجا جایگاه ویژه ای دارد، به خصوص وقتی صحبت از مادران گیاهخوار یا گیاهخوار باشد و پسته تازه جایگاه مهمی در میان آنها دارد.

از نظر تغذیه ای، پسته یک نوع غذایی بسیار پرانرژی با محتوای قند، گلوتن و لاکتوز بسیار کم است. از طرفی سرشار از فیبر، ویتامین ها از جمله ویتامین K، کلسیم، آنتی اکسیدان ها، فسفر، منیزیم هستند که برای جلوگیری از تشنج، آهن و سایر مواد معدنی بسیار مهم است. پسته دومین میوه خشک غنی از آهن و پس از آن کنجد و غنی ترین میوه خشک از نظر پتاسیم است.

همانطور که قبلاً گفتیم، پسته در دوران بارداری بسیار عالی است زیرا حاوی پروتئین برای رشد بافت های کودک و امگا ۳ مورد نیاز برای رشد مغز کودک است.

برای دریافت قیمت پسته میتوانید از آجیل فروشی گلچین اقدام نمایید.

بر اساس مطالعه ای که توسط بخش تغذیه بیمارستان شانگهای انجام شده است، خوردن پسته می تواند به زنان مبتلا به دیابت بارداری کمک کند تا سطح قند خون و انسولین خود را کنترل کنند. نکته اصلی این است که پسته افزودنی سالم به رژیم غذایی در دوران بارداری است.

پسته و دیابت بارداری

این مطالعه با نمونه ای متشکل از ۳۰ زن مبتلا به دیابت بارداری از هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری که به صورت تصادفی انتخاب شدند، انجام شد. برخی برای صبحانه ۴۲ گرم پسته و برخی دیگر ۱۰۰ گرم نان سبوس دار داشتند. پسته و نان سبوس دار از نظر کالری یکسان هستند. در پایان مطالعه، سطح قند خون ثبت شده پس از خوردن پسته به طور قابل توجهی کمتر از پس از خوردن نان سبوس دار در هر یک از فواصل زمانی ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ دقیقه بود. علاوه بر این، سطح انسولین طی دو ساعت پس از خوردن پسته تغییری نکرد.

دیابت بارداری نوعی دیابت است که در زنان باردار بدون علائم قبلی دیابت ایجاد می شود. مانند سایر انواع دیابت، بر نحوه استفاده بدن از قند خون تأثیر می گذارد. در اختلال تحمل گلوکز در دوران بارداری، این زمانی اتفاق می افتد که بدن مادر به دلیل تغییرات هورمونی نمی تواند سطح طبیعی گلوکز خون را تنظیم کند.

از پسته چه می دانیم؟

La نسبت مواد مغذی در پسته خام بسیار متعادل است. آنها حاوی ۲۰٪ پروتئین های گیاهی، و همچنین حبوبات، ۲۸٪ کربوهیدرات، ۱۰٪ فیبر و ۴۴.۵٪ چربی های سالم هستند. این همان نوع چربی است که در روغن زیتون یا پالپ آووکادو یافت می شود و برای قلب بسیار مفید است.

پسته برای کم خونی دوران بارداری نیز مناسب است. می توانید با خوردن غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال، جذب آهن پسته را بهبود ببخشید. همچنین سرشار از فیبر است که به انتقال روده کمک می کند. با این حال، وقتی صحبت از خوردن پسته در دوران بارداری می شود، مطمئن شوید که هیچ حساسیتی ندارید.

علیرغم دریافت کالری مربوطه توسط پسته (۱۰۰ گرم، بیش از ۵۰۰ کیلو کالری)، مطالعات مختلف نشان می دهد که در دوران بارداری برای کنترل وزن استفاده می شود. از آنجایی که محتوای عالی پروتئین و فیبر آن بسیار سیرکننده است، یک وعده کوچک برای لذت بردن از خواص مفید آن بدون اغراق در کالری کافی است.

امتیاز دهید post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *