نارگیل خشک در دوران بارداری – فواید و خطرات

نارگیل خشک در دوران بارداری - فواید و خطرات

فواید شگفت انگیز خوردن نارگیل در دوران بارداری

نارگیل طعم خاص خود را دارد و سرشار از بسیاری از مواد مغذی حیاتی است. این غذای فوق العاده است که باید به رژیم بارداری اضافه شود، زیرا هم برای مادر و هم برای جنین مفید است. نارگیل در دوران بارداری به هر شکلی باشد، خواه جامد باشد، روغن نارگیل، نارگیل لطیف، نارگیل رسیده همه برای سلامتی دو نفره مادر و نوزاد عالی هستند. به رشد و نمو مناسب کمک می کند، تولید شیر مادر را افزایش می دهد، به مبارزه با درد مفاصل کمک می کند و غیره. بالش بارداری

بیایید اکنون بی خطر بودن مصرف نارگیل در دوران بارداری، فواید آن برای سلامتی، خطرات مرتبط با مصرف آن و روش های صحیح مصرف آن را مطالعه کنیم. برای دانستن بیشتر در مورد این میوه شگفت انگیز، آن را بخوانید.

همچنین با خرید نارگیل خشک از آجیل فروشی اینترنتی گلچین میتوانید بهترین کیفیت آنرا در اسرع وقت درب منزل خود تحویل بگیرید.

آیا خوردن نارگیل در دوران بارداری بی خطر است؟

نارگیل با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است و آب نارگیل در دوران بارداری بسیار مفید است. مصرف نارگیل، به طور خاص، آب نارگیل، به پیشگیری از کم آبی بدن، حالت تهوع، حرکات روده و عفونت ها نیز کمک می کند. آب نارگیل یک منبع عالی از مواد معدنی مختلف است که نقش حیاتی در حفظ سطح مایعات بدن و تضمین عملکردهای مختلف بدن دارد. حتی روغن نارگیل به مبارزه با حالت تهوع صبحگاهی، اسیدیته و حرکات روده کمک می کند.

۱۲ مزیت شگفت انگیز خوردن نارگیل در دوران بارداری

فواید شگفت انگیز نارگیل در دوران بارداری

در واقع، هر بارداری متفاوت است و بنابراین علائم بارداری نیز متفاوت است. هورمون های بارداری برای همه تغییر می کند. برای برخی، واقعاً سخت می شود، در حالی که برای برخی دیگر، بسیار نرم است، اما در هر دو مورد، تغذیه سالم و درست و همچنین تناسب اندام به یک اندازه مهم است. تغذیه مادر چیزی است که رشد و تکامل کودک را تعیین می کند. بنابراین برای مادر بسیار مهم است که تمام مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کند و از این رو باید از همه گروه ها غذا مصرف کند.

برخی از مزایای مصرف نارگیل در دوران بارداری عبارتند از:

۱. فوق العاده با مواد معدنی

نارگیل سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، فیبر و غیره است. اگر به مقدار متوسط مصرف شود، می تواند به پیشگیری از از دست دادن خون، عفونت های دستگاه ادراری (UTI)، حالت تهوع و ورم پاها کمک کند.

۲. منبع عالی از چربی خوب

چربی های خوبی دارد که می تواند به دفع سموم از بدن کمک کند. شیر نارگیل یک انتخاب ایده آل برای خانم های باردار است زیرا چربی های خوبی دارد و به رشد سالم کودک کمک می کند

۳. عالی برای تولید شیر مادر

اگر در تمام دوران بارداری به طور منظم نارگیل بخورید، پس از زایمان با کمبود شیر مادر مواجه نخواهید شد. این به این دلیل است که نارگیل حاوی اسید لوریک است که یکی از اجزای مهم شیر مادر است.

۴. روغن نارگیل بکر تمام خواص تغذیه ای را فراهم می کند

روغن نارگیل که با پرس سرد نارگیل گرفته می شود به روغن نارگیل بکر معروف است زیرا هیچ گونه حرارت دادن، سفید کننده و خوشبو کننده برای آن استفاده نمی شود. روغن نارگیل بکر خالص ترین شکل روغن نارگیل است و می توان از آن برای پخت و پز نیز استفاده کرد

۵. گنجاندن آسان در رژیم غذایی بارداری

از نارگیل می توان برای تهیه بسیاری از غذاها استفاده کرد. نارگیل خرد شده، نارگیل بوداده، شیر نارگیل، روغن نارگیل، پودر نارگیل و غیره، همه اشکال مختلفی هستند که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. هر شکل از نارگیل را می توان در دستور العمل های مختلف نیز استفاده کرد.

۶.برای پوست مفید است

استفاده از روغن نارگیل به انعطاف پذیری پوست کمک می کند، به از بین بردن علائم کشش و خارش که در مرحله بارداری اتفاق می افتد کمک می کند. از آنجایی که این روغن دارای مقدار زیادی اسید لوریک و همچنین ویتامین E است، در واقع راز زیبایی برای حفظ زیبایی از طریق و پس از زایمان است.

۷.سلامت کلی را ارتقا می دهد

آب نارگیل مقدار آب خوبی دارد و همچنین کالری بالایی ندارد. حتی به کنترل سطح قند خون، جلوگیری از کم آبی، خستگی و خواب آلودگی کمک می کند و به هضم غذا کمک می کند.

۸.رفع یبوست و سوزش قلب

از آنجایی که نارگیل فیبر خوبی دارد، به عنوان یک ملین عمل می کند و یبوست را برطرف می کند. یبوست یک مشکل رایج و در عین حال آزاردهنده در دوران بارداری است. به همین ترتیب، نارگیل برای مبارزه با یک مسئله آزاردهنده دیگر در دوران بارداری – سوزش سر دل – عالی است

۹. از کم خونی جلوگیری می کند

شیر نارگیل سرشار از آهن است و بنابراین مصرف متعادل شیر نارگیل به مبارزه با کم خونی کمک می کند.

۱۰. درد پا و ساق پا را کاهش می دهد

گنجاندن نارگیل در رژیم غذایی بارداری به بهبود گردش خون کمک می کند. درد پا و ساق پا در دوران بارداری عمدتا به دلیل گردش خون ضعیف است. بنابراین، نارگیل در دوران بارداری به کاهش دردهای بارداری کمک می کند.

۱۱.ایمنی را تقویت می کند

آب نارگیل منبع ایده آلی از الکترولیت ها، ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

۱۲.آنچه که آب نارگیل می تواند در دوران بارداری برای شما انجام دهد

نوشیدن آب نارگیل یک راه سالم برای هیدراته نگه داشتن و مبارزه با خستگی است. ۹۴ درصد آن آب است و کالری نسبتا کمی دارد. زنان باردار باید آب نارگیل بنوشند تا حجم خون خود را تنظیم کنند، از کم آبی بدن، خستگی و حالت تهوع جلوگیری کنند. از آنجایی که آب نارگیل به راحتی قابل هضم است، می تواند بسیار سریع جذب شود.

آیا نارگیل خشک در دوران بارداری به همان اندازه مفید است؟

مصرف نارگیل در دوران بارداری به هر شکل، چه نرم و چه نرمال در مقدار متوسط، کاملا بی خطر و بسیار توصیه می شود. آب نارگیل باید به عنوان مکمل مصرف شود و نه جایگزین آب. همیشه با پزشک خود صحبت کنید و در مورد مقدار مناسبی که می توانید با خیال راحت مصرف کنید صحبت کنید.

خوردن نارگیل در سه ماهه اول بارداری

سه ماهه اول یک دوره بسیار مهم است، هم برای مادر و هم برای نوزاد، زیرا حداکثر تغییرات و رشد در این زمان اتفاق می افتد. کودک در این زمان همچنین در برابر آسیب های ناشی از دارو، الکل و غیره آسیب پذیر است. از آنجایی که نارگیل دارای مقدار زیادی فیبر، کلسیم و ویتامین است، مطمئناً راهی مطمئن برای عبور از این دوره است، زیرا نارگیل برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

عوارض ناشی از مصرف نارگیل در دوران بارداری چیست؟

مصرف نارگیل در حد اعتدال واقعاً برای نوزاد در حال رشد و همچنین مادر معجزه می کند. با این حال عوارض خاصی وجود دارد که ارزش تأمل دارد و برخی از آنها عبارتند از:

مصرف بیش از حد یک رژیم غذایی غنی از نارگیل می تواند منجر به مشکلاتی شود، به خصوص برای زنان چاق، زیرا سطح کلسترول آنها می تواند فوراً افزایش یابد.
مادر آینده‌ای که قبل از بارداری نسبت به گرده‌ها و گیاهان خانواده نارگیل یا هر محصولی که با نارگیل ساخته شده آلرژی داشته است، نباید در طول مرحله بارداری خود نیز همین کار را انجام دهد.
مصرف آب نارگیل هرگز نباید جایگزین انتقال سالین بدون راهنمایی پزشکی شود، زیرا ممکن است خطرناک باشد.

راهنمای مصرف نارگیل در دوران بارداری

نارگیل یک غذای سالم، سرشار از طعم و همچنین خواص مغذی است. شما می توانید در دوران بارداری نارگیل را به هر شکلی مصرف کنید، همه آنها دارای فواید یکسانی برای سلامتی، توانایی مبارزه با عفونت ها و حفظ سلامت و تناسب اندام هستند. دستورالعمل های مصرف نارگیل در دوران بارداری را بشناسید:

نوشیدن نارگیل یا خوردن نارگیل اول صبح با معده خالی به افزایش متابولیسم و حتی کاهش وزن کمک می کند.
بهتر است به محض بریده شدن آن را مصرف کنید زیرا تازه و سرشار از مواد مغذی است.
هرگز نارگیلی را که ترک دارد بردارید، به دنبال نارگیلی باشید که پالپ سفید دارد و حمل آن سنگین است.
اگر نارگیل سنگین باشد، به معنای آب بیشتر و کیفیت بهتر است.
برای جلوگیری از کم آبی، بازسازی سلول ها، بازیابی انرژی و مبارزه با بیماری های معده و همچنین عفونت ها می توانید به طور مکرر آب نارگیل بنوشید، اما به یاد داشته باشید که اعتدال را رعایت کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *